Nem mondunk újat azzal, hogy az elégedett munkavállalók a sikeres cég egyik legfőbb alappillérei. De mi tesz egy munkavállalót elégedetté és motiválttá? Honnan tudjuk, mik működnek már most is jól egy cégben a munkatársak szerint, mik a legvonzóbb tulajdonságai egy munkahelynek? És legalább ilyen fontos tisztán látni: mik a csapaton belül húzódó konfliktusok forrásai, vagy a leginkább kritizált folyamatok a cég működésében? Ezekre a kérdésekre a válaszok egy megfelelően összeállított munkavállalói elégedettségi kérdőívvel könnyen kideríthetők, a válaszok pedig akár percek alatt összegezhetők néhány kulcsfontosságú pontban a 21. század eszközeivel, mint amilyenek az automatizált szövegelemző rendszerek. Erre mutatunk most egy példát.

A munkavállalói kérdőívek válaszai, a visszajelzések gyors átlátása akár több százas nagyságrendben a legtöbb vállalatnak kihívást jelenthet a megfelelő eszköz híján. Ma azonban már nincs szükség arra, hogy a kérdőíveket HR-es munkatársak egyenként és manuálisan értékeljék ki, hosszú órákat töltve el ezzel, hanem igénybe vehetők olyan automatizált vívmányok, amik jelentősen csökkentik a kérdőívek kiértékelésére szánt időt és energiát, úgy, hogy közben a pontosság miatt sem kell aggódni. A Neticle esetén keresztül bemutatjuk, hogyan dolgozhatók fel a munkavállalói visszajelzések gyorsan és egyszerűen, illetve hogyan építhetők vissza a vállalati folyamatokba a munkatársak véleményei. 

A munkavállalói kérdőív fókuszpontjai és módszertana

A Neticle saját kérdőívelemzőjét tesztelte saját csapatán, hogy megtudja a munkatársak pontos véleményét a legfontosabbak tényezőkről:

az irodai hangulatról, 

- szervezeti struktúráról, 

- a cég fejlődéséről,

belső kommunikációról, 

- döntési jogokról,

a munkaidőről, 

- a fizetésről, 

- a feladatokról 

- és a vezetőségről. 


Hogy ezt biztosítsák, a listában kifejtős kérdések is helyet kaptak a feleletválasztósok mellett, így a munkavállalók pontosan megoszhatták gondolataikat a feltett kérdések kapcsán. 

A válaszok kiértékeléshez és összegzéséhez a Zurvey nevű automatizált szövegelemzőt használták, ami bármilyen szöveges véleményről megmondja, hogy mennyire pozitív vagy negatív a benne szereplő kifejezések alapján, illetve automatikusan felismeri a szövegben megjelenő témákat, továbbá márkákat, helyeket, személyeket is. Így nem volt szükség a szabad szöveges válaszok hosszadalmas és szubjektív kiértékelésére, hanem percek alatt kiderült, milyen folyamatok értek best practice-szé az évek alatt, és mik a szervezeti működés gyenge pontjai a kollégák visszajelzései alapján. 

Eredmények

A cég az munkavállallói elégedettségi kérdőívében arra volt kíváncsi, mit változtatnának meg a kollégák a cégben, valamint hogy miért szeretnek ott dolgozni. Ezeket a Zurvey által felismert leggyakoribb pozitív és negatív témák alapján lehetett megállapítani. Íme a részletek. 

Tovább >>