Az agárszektorban lezajlott változások hazai és nemzetközi szinten is felgyorsították a digitális átalakulást. A szektorok között itt tapasztalható az egyik legnagyobb igény a hatékonyabb munkavégzésre, a legújabb technológiák használatára - mondta Horváth Krisztina, az SAP Hungary HR vezetője. Horváth Krisztina előadást tart a 2018. szeptemberi agroHR Konferencián.

Hol tart a digitális átalakulás az agrárszektorban? Milyen tapasztalatok vannak?

Az agárszektorban lezajlott változások hazai és nemzetközi szinten is felgyorsították a digitális átalakulást. A szektorok között itt tapasztalható az egyik legnagyobb igény a hatékonyabb munkavégzésre, a legújabb technológiák használatára. Az átalakulás éllovasai a nagyobb méretű vállalatok, Magyarországon ilyen például a Bonafarm Csoport, nemzetközileg pedig a tejtermelés egyik legismertebb szereplője, az itthon is jelenlevő DeLaval.

Mit jelenthet a szervezeti kultúra, a munkaerő-menedzsment szempontjából egy egységes digitális rendszer?

A mai világban elvárás a gyors reakciókészség. Ez a felkészültség és a képesség együttese, hogy egy új kihívásra, változásra szinte azonnal válaszolni tudjunk. Ráadásul, ha igazán sikeresek szeretnénk lenni, ennél tovább is szükséges mennünk, hiszen a legjobb az újdonságokat és a változásokat előre látni, és elsőként változtatni, új utat mutatni. Ha egy szervezetben lévő információhalmazt oly módon birtoklunk, hogy azzal erőforrást, stratégiát, akciókat tudunk előre megtervezni, azok lehetséges hatását elemezni, hihetetlen előnyre tehet szert a vállalat. Egy integrált digitális rendszer, amely a szervezetben minden emberi erőforrással, HR témával kapcsolatos információt és folyamatot összekapcsol, segíthet abban, hogy hatékonyan, gyorsan hozzunk döntéseket, pontosan ismerjük a cégünk erősségeit, lehetőségeit, időben lépve az esetleges veszélyek elkerülésére. Természetesen a hatékony működés a HR folyamatokban (pl. felvételek, teljesítménymenedzsment, tehetségmenedzsment) nem csak időt és pénzt spórolhat meg nekünk, de sokat nyerhetünk vele a dolgozói elégedettség és megtartás terén, hiszen hatással lehetünk a vezetési kultúrára, a bevonásra és a döntéshozatali mechanizmusokra, átláthatóbbá és erőteljesebbé tehetjük a kommunikációt és az együttműködést a szervezetben. 

Tovább >>