Elkészült az eddigi legátfogóbb kutatás a magyar fiatalok munkavállalással kapcsolatos elvárásairól, reményeiről és félelmeiről. A BT (British Telecommunications) által ismertetett, a Medián által végzett felmérés fókuszában az állt, hogy a mai 14-25 évesek milyennek látják a jövőjüket tíz év távlatában, hogy mit várnak, vagy legalábbis remélnek az élettől, mire 24-35 évesek lesznek.

A felmérés szerint a fiatalok 64%-a szívesebben dolgozik majd munkahelyen, mint otthonról, ugyanakkor a megkérdezettek 52%-ának fontos, hogy a cégnél, ahol elhelyezkedik, legyen lehetőség rugalmas- vagy részmunkaidőre, illetve home office-ra.

Arra a kérdésre, hogy 10%-kal magasabb bérért vállalnának-e kötött munkaidős állást, a megkérdezettek fele válaszolt igennel. Ezen belül a nők és a 14-19 évesek inkább vállalják a kötöttséget, mint a férfiak, illetve a 20-25 évesek.

A fiatalok 58 százaléka véli úgy, hogy tíz év múlva alkalmazott lesz, és 40
százaléka képzeli el vállalkozóként a jövőjét.

A felmérés szerint a fiatalok 64%-a szívesebben dolgozik majd munkahelyen, mint otthonról, ugyanakkor a megkérdezettek 52%-ának fontos, hogy a cégnél, ahol elhelyezkedik, legyen lehetőség rugalmas- vagy részmunkaidőre, illetve home office-ra.

Arra a kérdésre, hogy 10%-kal magasabb bérért vállalnának-e kötött munkaidős állást, a megkérdezettek fele válaszolt igennel. Ezen belül a nők és a 14-19 évesek inkább vállalják a kötöttséget, mint a férfiak, illetve a 20-25 évesek.

A fiatalok 58 százaléka véli úgy, hogy tíz év múlva alkalmazott lesz, és 40
százaléka képzeli el vállalkozóként a jövőjét.

A fiatalok átlagosan 269 ezer forintot tartanak olyan fizetésnek, amiért tervezett képzettségükkel már elmennének dolgozni, és 420 ezer forintot tartanak kifejezetten jó fizetésnek. Erős a nemek közti különbség: a férfiak 100.000 forinttal magasabb bért tartanak kifejezetten jó fizetésnek, mint a nők. A 14-19 éves korosztály is nagyobb összegekre számít, mint a 20-25 évesek, de itt az álomfizetések közti különbség kisebb (49.000 forint), mint a nemek közt.

Az SSC (Shared Services Center) cégek ismertsége és megítélése
Bár a rövidítés csak a válaszadók 21 százalékának volt ismerős, 63 százalékuk hallott arról, hogy működnek Magyarországon nemzetközi szolgáltatóközpontok, amelyek különböző cégek számára végeznek el olyan feladatokat, mint például a beszerzés, az informatikai rendszerek működtetése, az ügyfélszolgálat vagy a könyvelés.

A cégtípus általános megítélése egyértelműen kedvező a Z-generáció körében: a válaszadók csaknem kétharmada szívesen dolgozna SSC-ben. Sőt, azoknak, akik szívesen dolgoznának ilyen cégben, háromnegyede arra is hajlandó lenne, hogy ennek érdekében elköltözzön (egy közelebbről nem meghatározott) vidéki nagyvárosba.

Azon fiatalok számára, akiknek lenne kedve SSC-ben dolgozni, a munkahelyválasztás tekintetében a legfontosabb a fizetés, a biztos munkahely és a munkahely hangulata, ami teljesen összecseng az általános munkahelyválasztási preferenciákkal.

Tovább >>