Egy új munkahely új kezdetet, új kihívásokat és új lehetőségeket jelent. De ugyanakkor kivédhetetlen az új munkahellyel járó félelem és a feszültség. Bármennyi tapasztalattal is rendelkeznél, tudatában kell lenned annak, hogy új dolgokat kell megtanulnod, képezned kell magad, illetve új készségekre kell szert tenned.

Meglehet az is, hogy nem vagy biztos abban, hogy az új munkahelyed neked való vagy összeillesz az új munkatársaiddal. Az is meglehet, hogy nem tudod, milyen benyomása lesz a főnöködnek rólad, és legtöbbször nem tudod felmérni, hogy mennyire nehéz lesz a neked szánt munka.

Ez a múltad és a jövőd közötti átmeneti időszak. Legtöbb esetben már átmentél egy szakképzésen, és van fogalmad róla, hogy mi is lesz a munkád. Amit nem tudsz, valószínű az, hogy mit nem szabad tenned az új munkahelyeden:

Az első napokban ne feltételezz semmit a munkaidő kezdetére vonatkozóan 

Talán közhelynek tűnhet az, amit itt állítunk. Általában a HR osztálynak vagy az igazgatónak tájékoztatnia kell arról, hogy hánykor kezded a munkát. Hívd fel őket legalább két nappal a munkakezdés előtt, és tudakold meg. Ne hagyatkozz olyan mendemondákra, hogy egy illető azt mondta, hogy …9 körül. Lehet, hogy te épp kinn kóvályogsz, miközben benn lenne már a helyed.

Mondd el, milyenek a körülmények annál a cégnél, ahol dolgozol, és 45 000 Ft értékű ajándékutalványt nyerhetsz




Kattints a szavazáshoz!







 

Ne vedd semmibe a segítőkész munkatársaidat

Fogadd el bármely munkatársad segítségét, még akkor is, ha nem vagy a legjobb véleménnyel róla. Nagyon sokan valóban úgy gondolják, hogy a segítségnyújtás a munkájuk részét képezi, vagy ebben egy jövőbeli tartós kapcsolat kialakulását látják. Fogadd el a segítségüket. Ez az első lépés a munkatársi kapcsolatok kialakításában.

Sose mondj nemet a közös ebédre

Valószínű, hogy sokan közületek már hallották, hogy sok külföldi vállalat ragaszkodik ahhoz, hogy a munkavállalóik reggelente együtt kávézzanak, vagy éppen együtt ebédeljenek. Egy munkatársad vagy a csoport ebédmeghívását nem szabad elutasítani. A meghívás elfogadása még egy lépés a munkatársi kapcsolatok kialakításában, egy nyitás azok felé, akikkel az időd nagy részét fogod tölteni.

Kerüld az irodai pletykafészkeket

pletyka bárhol jelen lehet akár ebédkor vagy a jól ismert cigi szünetben. Nehéz kivédeni azt. Tartsd nyitva a füled és a szemed, viszont tartsd csukva a szád. Az is igaz, hogy nagyon sok pikantériát megtudhatsz. De gondolkodj el azon, hogy nem minden igaz abból, ami elhangzik. Hallgasd meg, de ne szólj hozzá (ne feledd el, hogy te vagy az új munkatárs), és idővel elemezd ki a hallottakat.   

Ne légy rosszindulatú. Tanuld meg, hogy a régi dolgokban új megközelítéssel járj el

A szakemberek szerint az egyik jó dolog, amit egy új munkahelyen tehetsz az az, hogy újragondold a múltban szerzett készségeidet. Új technikákat fedezhetsz fel olyan műveletek megoldására, amelyeket már régen egy bizonyos módon közelítettél meg. Légy rugalmas: ez segít majd az új ismeretek elsajátításában, és megtanít arra, hogy a dolgokat másként is meg lehet oldani, mint ahogy te régen elképzelted. Minden egyes kihívás, minden egyes akadály, maga az újdonság valóban érdekes lehet.

Ne panaszkodj a volt munkatársaidra vagy főnöködre

Amikor negatívan fogsz beszélni a volt munkatársaidról vagy munkakörnyezetedről, az új munkatársaid nem fognak hősként tekinteni rád. Mi több azon fognak tűnődni, ha nem vélekedsz-e ugyanígy az új munkahelyedről is. Felejtsd el azt, amit a múltban megéltél. Még akkor is, ha az új munkahelyed sem az ígéret földje, adj neki egy esélyt még mielőtt elkezdenéd kritizálni. Elvégre te választottad ezt a munkahelyet. Amúgy meg az előzőt is, ugyebár.

Ne bizalmaskodj már első naptól

Sosem volt és sosem lesz okos dolog, hogy az új munkatársaiddal személyes dolgokat ossz meg. Idővel eljön majd az a pillanat, amikor eldöntheted, hogy mikor, hogyan és főleg kivel osztod meg a személyes problémáidat. Mert különben arra fogsz ébredni, hogy csak pletykaanyagot szolgáltattál mindenkinek, ami előbb vagy utóbb akár a tekintélyedet is alááshatja.