A digitális világban a növekvő átláthatóság és a Y generáció egyre nagyobb befolyása miatt a munkavállalók produktív, élvezetes munkára vágynak. A Brandbook.hu szervezésében tartott Service Design Day 2018. c. rendezvény 3. szakterületi szekcióján az élményfókuszú HR gyakorlati megoldásait vitatták meg a kerekasztal-beszélgetés résztvevői.

Deloitte felmérése szerint a vezetők közel 80%-a nagyon fontosnak ítéli meg a munkavállalói tapasztalatokat, mégis csupán 22%-uk számolt be arról, hogy a vállalatuk kitűnően meg is felel ennek az elvárásnak. A megkérdezettek 59%-a mondta viszont azt, hogy nem áll készen a munkavállalói élmény kiépítésével járó kihívásokra.

A produktív, pozitív munkavállalói tapasztalat a munkáltató és a munkavállaló közötti új szerződésnek tekinthető. Ahogy a marketingben is vizsgálják a teljes felhasználói élményt, úgy a HR is olyan programokra, stratégiákra és csapatépítésre összpontosítja erőfeszítéseit, amelyek ápolják és folyamatosan javítják is a munkavállalói tapasztalatot. A Global Human Capital Trends 2017-es kutatása azt mutatta, hogy világszerte a szervezetek az előző évhez képest 14%-kal kevesebbet foglalkoztak az elkötelezettséggel és a kultúrával kapcsolatos kérdésekkel, és számos területen kevés vagy épp semmilyen javulást nem mutattak. A kutatásból az is kiderült, hogy a legnagyobb problémát az úgynevezett design thinking, azaz tervezői gondolkodás képességének elsajátítása okozza, mely a munkavállalói élménytervezés szerves része.

 

A CEU-n tartott konferencia kerekasztalánál Radnai Tóth Judit (Worki - Future Workplace Design), Kulcsár Zita (Worki), Kalmár Elvira (Magyar Telekom), Püski Tamás (IseeQ), Radó András (Wizz Air), Jurecska Andrea (NN) és Duca Andrea (HD Group) arról beszélgettek, hogyan valósítható meg az élménytervezés a gyakorlatban, miért fontos, hogy a vallott értékek egyben követett értékek is legyenek.


Az élménytervezés döntések és rugalmasság nélkül nem megvalósítható

Sok cégnél ötletként felmerül a munkavállalói élménytervezés, de csak kevés cég jut el a megvalósításig, mert a kettő között elég rögös az út. Duca Andrea, a HD Group ügyvezető partnere szerint az élménytervezés döntés és anyagi ráfordítás kérdése, amihez először fel kell mérni, mire van szüksége a munkavállalóknak. A HD Groupnál például egy felmérésből kiderült, hogy a munkavállalók legalább felének van szüksége inspirációra a munkájához, ezért eldöntötték, hogy minden hónapban hívnak egy inspirációs előadót, vezetőt, aki nem feltétlenül a szakmához kapcsolódik, illetve félévente elmennek egy napra külföldre. Azt látják, hogy ezeknek az apró dolgoknak nagyon erős megtartóerejük van egy szervezetben.

Tovább >>