Elég párévente ránézni, vagy minden újabb pozíció betöltése után érdemes hozzányúlni az anyaghoz? Egyáltalán, hány CV-je van egy álláskeresőnek? Ha álláspályázatoddal szeretnél sikert elérni a munkaerőpiacon, és az áhított állásinterjúra időpontot kapni, ez a cikk neked szól!

Az önéletrajz a munkakeresés egyik kulcsa − persze, csak akkor, ha tartalmában és megjelenésében megfelelő, sőt, kiemelkedik a tömegből, illetve releváns a meghirdetett pozíció szempontjából. Ez utóbbit sokan elfelejtik, ezért már most kiemeljük: ha igazán profi munkát szeretnél végezni, minden egyes megpályázott álláshoz új rezümét készítesz. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elején!

 

Időkapszula helyett

A célját betöltő − vagyis téged a felvételi folyamat következő szintjére eljuttató − szakmai önéletrajz nem 1-2-3 éves, arculatát tekintve kicsit avítt, tartarlában félig-meddig lényegretörő bemutatkozó. Ha ilyen dokumentumod van, javasoljuk, mielőbb szabadíts fel némi időt, és készíts egy új, a 2022-es elvárásoknak megfelelő verziót! Ne aggódj, ez online könnyedén megoldható: a munkahelyeink.hu szakmai önéletrajz készítő felülete lépésről lépésre végigvezet a folyamaton, ráadásul négy professzionális minta is rendelkezésedre áll, a végeredményben pedig nem fogsz csalódni.

De kanyarodjunk vissza eredeti témánkhoz. Ha álláskereső vagy, életbevágó, hogy CV-det frissen tartsd! Amint új pozíció, elsajátított készség, megszerzett végzettség adódik, mindenképpen vezesd fel a dokumentumra. Nincs annál kellemetlenebb, mint állásinterjún magyarázni, hogy időközben dolgoztál még egy cégnél, szereztél még egy oklevelet, de annak nyoma sincs anyagodban.

 

A szükséges elégségesnél több

A naprakész, trendkövető, profi szakmai önéletrajz tehát a minimum, amivel felhívhatod magadra a figyelmet a munkaerőpiacon. Ennél viszont többet is tehetsz: beleteheted az extrát is!

Ez a kis plusz nem más, mint hogy minden egyes megpályázott álláshoz frissített, az adott kiírásra szabott verziót nyújtasz be. Természetesen nem azt mondjuk, hogy minden alkalommal nulláról kezded a folyamatot − hiszen szakmai életutad, végzettségeid változatlanok. Olyan finomhangolásról beszélünk, aminek segítségével meggyőzheted a felvételi folyamatot vezető személyt, te felelsz meg a legjobban a kiírásnak.

Mutatunk egy példát. Ákos digitális marketinggel foglalkozik öt éve, céges blogot és hírleveleket ír, bannerhelyeket vásárol, márkaépítő Facebook posztokat ír rendszeresen. Tavaly azonban beleásta magát a Google Ads hirdetésekbe, rengeteget tanult a PPC kampányokról. Amikor Ákos egy brand manager pozíciót pályáz meg, inkább a fenti lista első felét domborítja ki, fejti ki bővebben, hiszen a kiíró olyan embert keres, aki átfogóan ismeri a (digitális) marketing területeit. Amikor azonban egy ügynökség junior PPC állást hirdet, nekik épp, hogy a bő egyéves PPC tanulmányaira, eddigi próbálkozásaira és sikereire helyezi a hangsúlyt. A többi marketinges tapasztalatát hátrébb sorolja, hiszen azok ebben az esetben kevésbé relevánsak.

Ugyanígy különbséget tehetsz az életrajz külalakjában is. Egy nagymúltú tudományos intézménynél például picit konzervatívabb arculattal sikeresebb lehetsz, míg egy laza start-up-nál, egy újgenerációs cégnél érdemesebb kreatív énedet mutatnod.

Nem győztünk meg? Nos, akkor még egy érv: képzeld el az életrajzokat válogató HR-est. Szerinted ő azokat a jelentkezőket hívja be, akik általános CV-vel pályáznak, vagy azokat, akik láthatóan az ő kiírására, a cégére szabták anyagukat? Persze, hogy az utóbbi. Fogadd meg tanácsunkat, és többszörözd meg esélyeidet pályázatra szabott szakmai önéletrajzokkal!