Az utóbbi években minden média foglalkozik a munkaerő megtartás kérdésével. Számos konklúzió és intézkedés született, a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy szükségszerű cselekedni.

Könnyebb helyzetben van az olyan cég, ahol eddig is nyitottabb szemlélet volt az irányadó; míg a rugalmatlanabb vállalatoknak nagyobb erőfeszítéseket kell tenniük.

Több szempontból is átgondolt stratégiát célszerű alkalmazni, hiszen a csekély százalékú béremelések és a csapatépítők szervezése már kevés.

Az a tapasztalat, hogy a belső kommunikációnak, és a vezetőség hitelességének is fontos szerep jut abban, hogy az alkalmazottak szívesebben maradjanak egy-egy munkahelyen, még akkor is, ha egyéb területen vannak hiányosságok.

Miről is van szó?

Egyrészt, érdemes tájékoztatni a dolgozókat is a vállalatot érintő változásokról, ezáltal bevonva érzik magukat, és nem úgy, hogy a fejük felett döntenek. Alapvető a biztonságérzet; ha idejében értesül mindenki az új projektekről például, nem fog attól tartani, hogy csődbe megy a cég, vagy kivonul az országból, ezzel elveszítve a munkáját.

Tovább >>