Az employer branding itthon sajnos még sokak számára ismeretlen fogalom, pedig egyre nagyobb fontossággal bír – különösen egy, a munka világát fenekestül felforgató, globális járvány idején. Most már nem csak a munkavállalónak kell ötösre vizsgáznia az interjún, de a munkáltató számára is életbevágó, hogy önmagáról vonzó képet mutathasson az álláskeresőknek.

 

A sikeres toborzás, az elérhető legmagasabb minőségű munkaerő bevonzása alapfeltétel, ha egy vállalat nem csak talpon maradni, hanem fejlődni, nőni szeretne napjainkban. Rég meghaladtuk már „a cégért mindent, a dolgozókért semmit” megközelítést! Egy trendkövető, felelős vezető – ágazattól függetlenül – akkor tudja magát a legjobb szakemberekkel körülvenni, ha magáról és vállalatáról pozitív, hiteles képet épít fel. Az employer branding ugyanis trenddé vált, így jobb, ha megismerkedünk vele!

 

Miről van szó pontosan?

Ha szervezeti oldalról közelítünk, akkor a HR, a marketing és a menedzsment közös, összehangolt munkájáról van szó – a munkáltatói márkaépítés nem operatív feladat, nem csupán egy gyors kampány. Sokkal inkább szemléletmódról, alaposan megtervezett, majd gondosan megvalósított stratégiából áll, melyek célja a cég hírnevének növelése, a kvalifikált munkakeresők megnyerése.

Ide tartozik továbbá a már alkalmazásban álló, tehetséges kollégák megtartása, motiválása is, hiszen ők a működés motorjai: betanítják az új kollégákat, többéves rutinjukkal átlátják a feladatsorokat, a szervezetet, a döntéshozatali folyamatokat. Az ő igényeik, elvárásaik, kéréseik ismerete, folyamatos monitorozása – és amennyire csak lehetséges, az ezeknek való megfelelés – kulcsfontosságú, ha a vezetőség el szeretné kerülni a morál romlását, extrém esetben a tömeges felmondást.

 

Mi 2022-ben az employer branding?

Mivel átfogó tevékenységről beszélünk, nem csoda, hogy szerteágazó listát mutatunk. Beletartozik a transzparencia (hozzáférhető bérsávok, juttatások, különböző csatornákon megtalálható cégbemutatók), a hiteles marketing (kiemelkedő munkaadói profil, márkaismertség erősítése, folyamatosan gondozott, releváns információkat közlő online és offline felületetek, innovációk és különlegességek kommunikációja), a célvezérelt HR („emberbarát” rekrutáció, nyitott ajtó politika, átlátható előrejutási lehetőségek, hatékony csapatépítési rendszer, nyitott ajtó politika), valamint a modern szervezeti kultúrához illeszkedő, autentikus menedzsment kép.

 

Miért fontos mindez?

A Covid miatti, hirtelen home office-ra való átállás hihetetlenül felgyorsított már jelenlévő, de még gyermekcipőben járó folyamatokat – ezek 2022-re már általánossá, normává váltak. A munkavállalók ugyanis világszerte felismerték, milyen értékes a munka-magánélet egyensúly, mennyire fontos az „értelmes”, valódi hozzáadott értékkel bíró munka, a korrekt bérezés – és elvárják ezeket.

Az álláskeresők egyre tudatosabban mérlegelnek, egy-egy pozícióra beadják-e szakmai életrajzukat. A juttatásokon túl a rugalmas munkaidő, a megbecsülésen alapuló munkáltatói hozzáállás, a szakmai fejlődéi lehetőségek biztosítása is előtérbe kerülnek. A legtöbb ágazatra és területre jellemző általános munkaerőhiánnyal, a gyors fluktuációból eredő eredményesség-veszteséggel nem csak a HR specialisták, hanem az álláskeresők is tisztában vannak. Sokkal jobban, mint 2-5 évvel ezelőtt.

Így tehát a verseny kétoldalúvá válik: a munkáltatónak is meg kell harcolnia a legjobbakért, nem csak fordítva. A munkahelyeink.hu kész segítséget, tanácsot nyújtani az emlpoyer branding izgalmas világában olyan cégvezetőknek, akik stratégiában gondolkodva, intelligens megoldásokkal készek a róluk, illetve vállalatukról felépült képet a 2022-es trendeknek megfelelő irányba fejleszteni!