Az Egyesült Államokban rohamléptekkel terjed. Nálunk is megindult valami, egyelőre kicsiben és elsősorban Budapesten. A digitális szabadúszók tábora azonban duzzad, az ebben rejlő potenciált az élelmes cégek már kihasználják. A freelancerek előnyei és a cégek aggodalmai egy most indult akció apropóján.

Csütörtökön délelőtt egy beszélgetésen vettem részt a pesti Muse közösségi irodában. A work.buzz által útnak indított “Az Év szabadúszója” pályázat kapcsán tárgyaltuk ki a cég vezetőivel a globális munkaerő-piaci trenddé váló szabadúszó jelenséget.

Ki is az a freelancer?

Már a tárgy definiálásánál megakad az ember, ugyanis pontos, mindenki számára elfogadható szókapcsolat nincs. Egyéni vállalkozó? Szabadúszó? Szellemi szabadfoglalkozású? Független szakértő? Freelancer? Independent professional?… Csak úgy záporoznak a magyar és az angol kifejezések. Számomra a freelancer a szellemi tőkéjét szolgáltatásként nyújtó, több ügyfélnek vállalkozási alapon és ezáltal kötetlen munkaidőben dolgozó munkavállaló. Nálam ő fehérgalléros, a fodrászt és a mezőgazdasági őstermelőt nem ebbe a kategóriába sorolom.

Tovább >>