Egyre több álláshirdető úgy véli, hogy tevékenysége azonos a marketinggel, mivel a megfelelő jelöltek vonzása érdekében ők próbálják népszerűsíteni a céget.

Tekintettel arra, hogy az IT ipar gyorsan fejlődik, megoldást kell találnod arra, hogy differenciálódj a webfejlesztő (web developer) vagy szoftvermérnök (software engineer) állásokra alkalmazottakat toborzó többi cégtől.

 

Hogyan valósíthatod meg ezt?

A versenytársak által kevésbé használt módszerek alkalmazásával. Továbbá a csatornák változatossá tétele is nagyon jó toborzási stratégia, főként ebben az iparban.

 

Ebben a cikkben az alábbiakkal kapcsolatban szerzel információt:

   - Melyek a toborzási folyamat legfőbb problémái?

   - Melyik a legjobb 4 toborzási módszer?

   - Milyen új csatornák igénybevétele szükséges a megfelelő jelöltek eléréséhez?

 

A toborzási folyamat legfőbb problémái

 

1. Szakképzetlen jelöltek

A toborzók 80%-a a szakképzetlen jelöltek problémájával küzd. Annak ellenére, hogy vannak jelentkezők az állásra, a legtöbb nincs felkészülve arra a feladatra, amelyre jelentkezett. Sajnos a szakemberek más országokba távozása személyzeti krízishez vezetett.

 

2. A passzív jelöltek megcélozása

A munkaerő 30%-át az aktív jelöltek, 70%-át pedig a passzív jelöltek képezik. A passzív jelöltek alkalmazott személyek, akik nem keresnek új munkahelyet, azonban érdekeltté válhatnának, ha a toborzók módot találnának arra, hogy magukhoz vonzzák őket.

Tekintettel arra, hogy ezek a személyek nem keresnek munkahelyet, az önéletrajzaik (CV) nincsenek frissítve, és nehezebb őket megtalálni a munkalehetőség felületeken.

 

3. A megfelelő jelöltek vonzása

Annak ellenére, hogy sok jelöltet vonzanak a szakmai interjúra, a legtöbb toborzó jelzi, hogy ritkán sikerül a rendelkezésre álló állásokra megfelelő jelölteket megtalálniuk. Egyik oka annak, hogy a toborzók ezzel a problémával találják szembe magukat, az, hogy nem megfelelően végezték el a szegmentálást. 

 

Az IT terület legjobb toborzási módszerei

 

1. Ajánlás (Referral)

Egy Referral vagy ajánlási program tökéletes a személyzet toborzására az IT területen. Ha bónuszban részesíted a szakképzett barátaikat a cég által meghirdetett állásra ajánló alkalmazottakat, csökkented a toborzási költségeket és időt.

 

Tehát egy ajánlási program motiválja a jelenlegi alkalmazottakat, javítja a cég kultúráját és megfelelő jelölteket hoz.

 

2. Fejvadászat (Head Hunting)

A potenciális jelöltek közvetlen megszólítása azért lehet hasznos, mert megrövidíti a toborzási folyamatot, és hozzásegít ahhoz, hogy csak a rendelkezésre álló állás betöltésére relevánsnak vélt jelöltekkel kommunikálj.

Ennek a módszernek a használatához rendelkezned kell a jelöltek adatbázisával vagy a jelöltek szegmentálását segítő eszközhöz kell fordulnod.

 

3. Online felületek

A megfelelő jelöltek megtalálásának egy másik módszere az álláshirdető felületek használata.

 

4. Közösségi média

Az online felületen történő toborzás egyre általánosabb, főként az IT területen. Ezért azt ajánljuk, hogy tégy közzé fizetett hirdetéseket a közösségi hálózatokon.

A megfelelő jelöltek céghez csábításához és ahhoz, hogy jelentkezőid legyenek, ne feledkezz meg egy sokszínű, lényeges információkat tartalmazó cégoldal létrehozásáról.

 

Új csatornák a személyzet toborzására

 

Az IT területen állást keresők tekintetében érdemes kipróbálnod az egyik legérdekesebb csatornát, a Redditet. Ezen a csatornán fizetett hirdetéseket is közzétehetsz, valamint a passzív jelöltekkel is kapcsolatba léphetsz, hogy megismerd érdeklődésüket.

Továbbá az online közösségek megfelelőek a szakképzet személyzet IT területre történő toborzásához.

 

A YouTube videók használata egy másik kezdeményezési ötlet. Készíthetsz egy YouTube csatornát a cégednek, új állásajánlat esetén pedig videókat tehetsz közzé.

 

A YouTube-on csapatépítéssel vagy irodai eseményekkel kapcsolatos videókat is posztolhatsz. Ily módon hozzásegíted a jelentkezőt a munkakörnyezet és a szervezet kultúrájának megismeréséhez.

 

Csak néhány azon csatornák azok közül, melyeket felhasználhatsz arra, hogy használják-e számodra megfelelő jelentkezők. Bizonyára megtalálod a céged számára megfelelő toborzási csatornákat és módszereket.

 

Te milyen toborzási módszerekhez folyamodsz?