Az étrendi kockázatok közül az elégtelen gyümölcsfogyasztást az olajos magvak és diófélék elégtelen fogyasztása követi, majd a magas só, a kevés zöldség- és rostbevitel következik. A munkahelyi egészségfejlesztő programok azonban csökkenthetik ezeket a kockázatokat. Az általunk megkérdezett gyümölcskiszállító és catering cégek közös tapasztalata az, hogy a vállalatok egyre nyitottabbak az egészséges táplálkozás iránt, és hajlandóak a dolgozóik egészsége és motiváltsága érdekében olyan szempontokra is forrást biztosítani, melyek korábban feleslegesnek tűntek.

A munkahelyi egészségfejlesztés során egészségesebbé alakulnak a munka- és életkörülmények, illetve a munkavállalók megtanulják, hogyan vegyenek részt saját egészségük fejlesztésében. Egy 2015-ös magyarországi egészségjelentés szerint az étrendi kockázatok tehetők felelőssé a felnőtt lakosság egészségveszteségének közel negyedéért, ezek okozzák a legnagyobb egészségveszteséget az egyéb kockázati csoportok (pl. dohányzás, túlsúly, fizikai inaktivitás stb.) között. Az egészségveszteség gazdasági veszteséggel is jár: 2010-ben ez megközelítette a 950 milliárd forintot. Az étrendi kockázatok közül az elégtelen gyümölcsfogyasztást az olajos magvak és diófélék elégtelen fogyasztása követi, majd a magas só, a kevés zöldség- és rostbevitel következik. A munkahelyi egészségfejlesztő programok azonban csökkenthetik ezeket a kockázatokat. Az általunk megkérdezett gyümölcs kiszállító és catering cégek közös tapasztalata az, hogy a vállalatok egyre nyitottabbak az egészséges táplálkozás iránt, és hajlandóak a dolgozóik egészsége és motiváltsága érdekében olyan szempontokra is forrást biztosítani, melyek korábban feleslegesnek tűntek.

Az egészséges ételek megtakarítást hoznak a cégnek

„Egyre több ismerőstől hallottuk, hogy az irodában, ahol dolgoznak, néha van gyümölcsnap, amikor a cég vezetése gyümölcsválogatással "kedveskedik" az alkalmazottainak. Kicsit utánanéztünk, és szembetűnő volt, hogy mindenhol egyedi módon próbálják ezt megoldani, nemigen van olyan szolgáltatás Budapesten, ami kifejezetten ezen igények kielégítésére irányul. Mivel a családunk 15 éve gyümölcskereskedelemmel foglalkozik, ezért kialakult kapcsolatrendszerünk miatt adódott az ötlet, hogy megpróbálkozzunk egy ilyennel” - meséli Krug Dániel, a Goodbox társalapítója, aki öccsével Krug Ádámmal alapította a családi vállalkozást. Számos nyugati példa állt a rendelkezésükre, hiszen az egészséges életmód ott hamarabb beépült az emberek hétköznapjaiba: az USA-ban például olyan gyümölcskiszállító cég is van, amelynek 8-10 államban van kirendeltsége, de Nyugat-Európában vagy Afrika fejlett régióiban is sokkal korábban volt már igény ilyen jellegű szolgáltatásra, mint itthon.

A Goodbox alapítói hosszú tervezési folyamat után idén jutottak el a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb végeredményig: a friss, minőségi gyümölcsöket faládákban juttatják el közvetlenül az irodákba, otthonokba. A faládáért nem kell fizetni, ha nincs rá szükség, a legközelebbi megrendelésnél újrahasznosítja a cég. Webshopjukban előre összeállított gyümölcskosarak is rendelhetők, de a megrendelő teljesen egyedi kosarat is összeállíthat magának. A déli és egzotikus gyümölcsök kivételével hazai termelők termékeiből, idénygyümölcsöket válogatnak, hogy minőségi termékek kerüljenek a boxokba.

Tovább >>